Verfrissende frisdrank trends
Welke trends zijn er op gebied van frisdranken? Hoe kan je hierop inspelen en jouw marge verhogen? Welke bijzondere nieuwe smaken willen jouw gasten echt niet missen? En draagt jouw assortiment bij aan duurzaamheid? Wij zetten de top drie frisdranktrends voor jou op een rij.
Suikervrije frisdrank
Gasten zijn steeds vaker opzoek naar drankjes met weinig of geen suiker, maar ook smaakvariatie en belevering. De variatie binnen het suikervrij segment wordt steeds groter. Als ondernemer kan je inspelen op deze groei door een breed assortiment suikervrije dranken aan jouw gasten aan te bieden. Met meer keuze op jouw kaart kan je variatie bieden aan jouw klanten, aankoop frequentie verhogen en nieuwe gasten aantrekken.
De smaak van de suikervrije frisdranken is heerlijk en de variatie wordt steeds groter. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe Fuze Tea Green Tea Appel Kiwi no sugar. Groene thee, gecombineerd met de frisse en fruitige smaak van appel en kiwi. Het is de tweede suikervrije Fuze Tea, na het succes van de Black Tea Raspberry Mint no sugar. Ook Fanta heeft sinds dit jaar ook een suikervrije variant in horecafles, de Fanta Orange no sugar, dezelfde verfrissende smaak zónder suiker.
Naast de suikervrije varianten van Fuze Tea en Fanta, sluit ook de sprankelende nieuwkomer Coca-Cola zero sugar Cherry goed aan bij de suikervrije trend in de horeca. De vertrouwde Coca-Cola zonder suiker met een heerlijke kersensmaak. Van de cola smaakliefhebbers kiest binnen retail al 52% voor de smaak Cherry. Cherry is een populaire smaak dus binnen de supermarkten en nu óók beschikbaar in glazen horecafles om te schenken op het terras.
Zomerse watercocktails
Gasten die vragen om kraanwater. Herkenbaar? Dat is jammer voor de omzet, maar ook een gemiste kans voor een optimale beleving bij jouw gasten. Haal meer uit uw watercategorie met Chaudfontaine. Wist u bijvoorbeeld dat u met Chaudfontaine ook heerlijke watercocktails kunt maken?
Combineer het mineraalwater bijvoorbeeld met komkommer, munt en limoen of een zoete cocktail, met lavendel en een handje blauwe bessen. Garneringen die wellicht al bij jou in de keuken liggen, maar veel kunnen doen voor de beleving van de gast, maar het verhoogd ook de marge van jouw watercategorie. Bekijk het Chaudfontaine Inspiratie Magazine voor alle info over Chaudfontaine en tips en lekkere recepten!
Kies voor Duurzaam
Het is inmiddels algemeen bekent dat het belangrijk is dat we onze CO2-voetafdruk verkleinen. Als ondernemer kan je hieraan bijdragen met de keuze van jouw frisdrankassortiment. Producent Coca-Cola is namelijk binnen Nederland volledig overgestapt op gerecycled plastic (100% rPET exclusief dop en etiket).
Ook alle Fuze Tea dranken zijn voorzien van het Rainforest Alliance Certified™-logo, wat betekent dat onze thee uitsluitend wordt verkregen bij theeproducenten die daarbij aangesloten zijn en zich onder andere inzetten voor biodiversiteit, duurzaam landgebruik en waterbescherming en -behoud. Daarnaast worden de plastic flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic (excl. dop en etiket), waardoor er geen nieuw plastic meer hoeft te worden gebruikt. Hiermee bespaart Fuze Tea ruim 40% CO2-uitstoot en ruim een half miljoen kilo nieuw plastic in Nederland per jaar.