Inventief, creatief en nu nog lucratief
Hoe krijgen we de handel weer rendabel en stabiel, zodat er weer vertrouwen is om te bouwen aan de bedrijvigheid van morgen. Als je het mij vraagt door realistisch te blijven en niet te lang terug of vooruit te kijken. Maar door met boerenverstand, daar hou ik sowieso wel van trouwens, en met een positieve kijk te halen wat er te halen valt. Dus focussen op datgene wat wel kan en niet blijven hangen in wat niet kan en mag momenteel.
Per week bekijken en schakelen waarbij op dit moment het weerbericht belangrijker is dan de AEX. Het sentiment van de horeca en ook de mensen beweegt zich mee met het weer, van zonnig en stralend naar onstuimig en somber. De zekerheid die we hebben is dat alles onzeker is, dus terug naar de tekentafel met z’n allen en vanuit het boerenverstand weer bouwen. In Nederland zeggen we ‘Roeien met de riemen die je hebt’. De Engelstalige variant is mooier: ‘When live gives you lemons… buckle up, grab some tequila and make the lemons count.’ Dat is niet het origineel, maar ik vind hem wel toepasselijk.
Door creatief en positief te zijn kunnen we samen sterker worden en zorgen dat het voor eenieder lucratief wordt. Jong bloed met een andere en vernieuwende (eigengereide) denkwijze de ruimte geven voor nieuwe producten en ideeën. Onszelf uitdagen niet te vervallen in: ‘dat heeft nog nooit gewerkt’, want in het verleden behaalde resultaten bieden nu zeker geen garanties meer voor de toekomst. Het roer moet om en dat kunnen we samen, met de kracht en flexibiliteit van de gedreven ondernemers. Met lokale partners vanuit verschillende segmenten, die toch allemaal onlosmakelijk verbonden zijn met de horeca, kunnen we in deze veranderende samenleving nieuwe kansen creëren en benutten.
Een voorbeeld van zo’n nieuwe kans gecreëerd vanuit samenwerking: het gehele assortiment van Van Krieken koffie service uit Kaatsheuvel kan tegenwoordig via ons geleverd worden, gewoon met de apparatuur die door hen geplaatst wordt, inclusief hun persoonlijke service en onderhoud. Zij bieden ons drankaanbod aan aan hun klanten zodat we elkaar versterken. Of Portuur totaalleverancier in bedrijfshygiëne en veiligheid – van pleister tot pleerol – alles voor bargoede producten voor onze klanten.
Interesse? Geef het aan bij Jessey op jessey@wdldrank.nl hij zal dan eventueel samen met desbetreffende vertegenwoordiger langskomen om te kijken wat we op deze manier voor jullie zouden kunnen betekenen of voor een interessante aanbieding!
Een kleine promo tussendoor in de column zodat we elkaar versterken. En dus ook de vraag aan jou, de lezer: heb jij tips en tricks voor ons of beter nog, voor jouw collega’s? Deel ze! Bijvoorbeeld door een reactie achter te laten op deze column.
En last but not least: vergeet zeker zelf niet te blijven genieten, want dat zal de meest positieve invloed hebben op alles en iedereen.
#dehorecaoverleeftalles